Compliment of klacht

Opmerking, compliment of klacht? Meld het ons!

KrimpenWijzer vindt jouw mening over haar dienstverlening belangrijk. Je kan je mening rechtstreeks kwijt bij een van onze medewerkers. Het kan ook voorkomen dat wij aan jou vragen wat je van onze dienstverlening vindt.

Niet tevreden

Als je niet tevreden bent over de manier waarop een van onze medewerkers zijn of haar werk doet dan horen wij dat graag van je. Wij vinden het fijn als je dat eerst probeert te bespreken met de medewerker zelf. Als u er samen niet uitkomt, zal deze medewerker je voorstellen zijn of haar leidinggevende in te schakelen. Samen proberen jullie dan een oplossing te vinden.

Klacht indienen

Mocht dit niet leiden tot een oplossing, dan is er mogelijkheid om een klacht in te dienen. Je kan een e-mail sturen naar klachten@krimpenwijzer.nl of bellen naar 0180 517 590.

Wij zullen je klacht dan in behandeling nemen en samen met jou proberen om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Als je over de afhandeling uiteindelijk niet tevreden bent kan je nog besluiten om je klacht ook bij de gemeentelijke ombudsman in te dienen.

Mediator Sociaal Domein

Wanneer een consulent KrimpenWijzer bij je thuis is geweest voor het keukentafelgesprek, maakt zij / hij een verslag van dat gesprek. In het verslag staat wat er is besproken en afgesproken. Je hebt dan nog de mogelijkheid om een aanpassing te vragen als iets in het verslag volgens jou niet klopt. Wanneer een voorziening nodig is, zal de consulent je vragen om het verslag te ondertekenen. Het ondertekende verslag is de aanvraag voor de voorziening (rolstoel, scootmobiel, aanpassing in huis, huishoudelijk hulp, etcetera). Deze aanvraag gaat naar de gemeente om in behandeling te worden genomen.

Nu kan het voorkomen dat je het niet eens kan worden met de gemeente over de aanvraag, omdat de oplossing die jij in zelf gedachten hebt, niet aansluit bij het voorstel dat de gemeente doet.

In die gevallen is het mogelijk om een Mediator Sociaal Domein in te schakelen. Dit kan al voordat er een formeel besluit is genomen op je aanvraag. De mediator hoort beide partijen en kijkt of er toch een oplossing gevonden kan worden die voor beide partijen acceptabel is.

Wil je een zaak aanmelden bij de mediator? Neem dan contact op met de ambtelijk secretaris van de Mediator Sociaal Domein. De secretaris is bereikbaar per e-mail: mediatorsociaaldomein@krimpenaandenijssel.nl, of telefonisch via: 14 0180.

Gemeentelijke ombudsman

De gemeentelijke ombudsman onderzoekt en beoordeelt klachten over gemeentelijke diensten, gemeenteambtenaren en bestuurders. De gemeentelijke ombudsman is er niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven en maatschappelijke organisaties. De gemeentelijke ombudsman is onafhankelijk en is voor een periode van 6 jaar aangesteld.

Je kan je vragen stellen tussen 9:00 en 12:30 via het gratis telefoonnummer 0800 0802. Je kan ook een klacht indienen via e-mail: info@ombudsmanrotterdam.nl, of via het online klachtenformulier. Wil je een persoonlijk gesprek met de ombudsman, dan kan je bellen om een afspraak te maken. De ombudsman kan ook naar Krimpen aan den IJssel komen voor een spreekuur op locatie.

Meer informatie vind je op de website van de gemeentelijke ombudsman.

Kinderombudsman

Kinderen, jongeren, ouders en professionals die niet tevreden zijn over jeugdhulp of onderwijs, kunnen terecht bij de kinderombudsman. De kinderombudsman behandelt vragen en klachten over de gemeente én over aanbieders op het terrein van jeugdhulp en onderwijs. De kinderrechten van het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind zijn het uitgangspunt voor de aanpak van de kinderombudsman.

Je kunt jouw klacht of vraag indienen op de website van de kinderombudsman of bellen naar 0800 2345 111 (gratis).

Vergelijk hulpaanbod