Bij de vertrouwenspersoon kunt u terecht als u te maken krijgt met ongewenst gedrag tijdens uw vrijwilligerswerk.

Aanspreekpunt bij ongewenst gedrag

De vertrouwenspersoon is het eerste aanspreekpunt voor vrijwilligers als zij te maken hebben met ongewenst gedrag. Ongewenst gedrag kan voorkomen tussen leidinggevenden, werknemers, vrijwilligers, gasten en klanten. Denk bijvoorbeeld aan pesten, agressie, discriminatie en seksuele intimidatie.

Een vertrouwenspersoon geeft u advies en begeleidt u bij het verwerkingsproces. Ook helpt een vertrouwenspersoon u in de gesprekken of andere contacten met de werkomgeving en leidinggevenden. Als u naar de vertrouwenspersoon gaat, dan mag u erop vertrouwen dat deze uw vraag of probleem geheimhoudt. Een vertrouwenspersoon onderneemt nooit actie zonder dat u hier als vrijwilliger akkoord mee bent gegaan.

Ongewenst gedrag melden

De vertrouwenspersoon kan met uw toestemming het probleem melden en afhandelen. Hij of zij kan u advies geven over de klachtenprocedure en mogelijke oplossingen.

Begeleiding door de vertrouwenspersoon

Het uitgangspunt is dat de vertrouwenspersoon u helpt met uw probleem zodat u zelf in staat bent om met het probleem om te gaan en dit - als dat mogelijk is - op te lossen. Krijgt u het probleem niet opgelost en kan de vertrouwenspersoon u niet voldoende helpen? Dan kan zij een bemiddelaar inschakelen om het probleem op te lossen.

Contact met de vertrouwenspersoon

U kunt een e-mail sturen naar vertrouwenspersoon@krimpenwijzer.nl.

Vergelijk hulpaanbod