Vanaf 1 juli 2025 verstuurt de gemeente Krimpen aan den IJssel de beschikkingen van het Sociaal Domein ook digitaal via de Berichtenbox van MijnOverheid.
Bent u geabonneerd op de MijnOverheid Berichtenbox? Dan hoeft u niets te doen. U krijgt automatisch de post in uw digitale berichtenbox. Bent u nog niet aangemeld bij de Berichtenbox? En wilt u de beschikkingen van de Wmo of Jeugdwet van de gemeente voortaan digitaal ontvangen? Meld u dan aan via MijnOverheid. De digitale Berichtenbox is makkelijk, veilig en beter voor het milieu.
Wanneer krijgt u de beschikkingen van de Wmo of Jeugdwet in uw brievenbus?
U krijgt de beschikkingen in uw brievenbus als u niet geabonneerd bent op de MijnOverheid Berichtenbox. Bijvoorbeeld omdat u digitaal niet zo vaardig bent of omdat u post liever in uw brievenbus ontvangt. Onze postleverancier (Postex) stuurt de brieven in dit geval naar u op.
Brieven die we via de post versturen hebben een extra voorblad. Op dit voorblad staat een PTX-code. Met deze PTX-code kunt u de op papier toegezonden stukken ook digitaal inzien via de website van de gemeente. U heeft daarbij de mogelijkheid om de beschikking te laten samenvatten. En te laten vertalen in een andere taal.
Waarom verstuurt de gemeente de beschikkingen digitaal?
Door brieven digitaal te versturen zijn ze voor u makkelijk terug te vinden. Daarnaast is het veilig en is de digitale post altijd beschikbaar en op tijd. Ook verbruiken we minder papier en dus is het beter voor het milieu.
Op termijn zullen ook andere poststromen van de gemeente aansluiten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Hier informeren wij u later nog over.
Hoe meld ik mij aan via MijnOverheid?
U kunt, indien nodig, uw DigiD activeren op mijn.overheid.nl. Na registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen.
Stap 1. Ga akkoord dat u de post van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.
Stap 2. Wilt u een e-mail ontvangen als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen? Kies dan, ja.
Stap 3. Geef uw e-mailadres op. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een melding als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen.
Stap 4. Om te controleren of het e-mailadres correct is, stuurt MijnOverheid u een e-mail met een verificatiecode. Vul de code in.
U kunt nu direct uw post digitaal ontvangen via de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen. Als u van één of meer overheidsorganisaties géén berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, dan kunt u dat eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.